dinsdag 28 april 2015

Cultureel verslag periode 4- Miley Cyrus concert





Ik ben sinds kleins af aan een enorme Miley Cyrus fan geweest, ze is eigelijk meegegroeid met al mijn leeftijds categoriƩn. Van Hannah Montana tot solo zanger artiest tot losgeslagen puber (in haar 20e?). Natuurlijk had ik ook als eerst mijn mening toen ze haar haren afknipte en twerkend in haar filmpjes stond, maar dat neemt niet weg dat ik haar gewoon nog steeds bewonder. Laatst kwam ik aan twee gratis kaartjes voor haar concert in Amsterdam, en hier mijn verlsag over het concert!


Als eerst moet ik eerlijk zeggen, het voorprogramma sloeg eigelijk nergens op. Ik zat terwijl het het al bezig was aan mensen te vragen wanneer het voorprogamma nou begon. Het was een soort dj die allemaal top 40 liedjes draaide met een beat erachter en af en toe een geluids effectje. Maargoed ik kwam natuurlijk voor Miley en niet voor het voorprogamma.

Na oorverdovend gegil kwam ze dan eindelijk op, haar entree was echt geweldig. Haar enorme hoofd verscheen op het scherm, je ziet het hierboven al, de mond ging open en daaruit verscheen een lange tong waarop Miley glijdend naar beneden kwam.













En toen verschenen de lilliputters, tedyberen en twerkende vrouwen. Miley zelf ging ook helemaal los. Ik was vooral ook onder de indruk van alle achtergrond filmpjes, van bijna een soort drugs trip ervaringen tot miley cyrus bijna naakte zelf. Wat een tijd heeft die show gekost zeg, en wat een geld ook. En ook alle outfits, waren afgestemd op de liedjes en bijna elk liedje had ze weer een ander pakje aan. Hoe ze omging met het publiek was geweldig maar ook een beetje vreemd, op een punt pakte ze haar flesje water, goot dat in haar mond en sproeide vervolgens alles over de voorstaande rij van het publiek. Maar iedereen vond het geweldig!

Wat ik dus echt nooit had verwacht, en heel geweldig vond was dat ze op een begeven moment via een koffer, ja ze kroop echt in een koffer om door het publiek vervoerd te worden zodat ze niet aangevallen werd door gillende fans, op een klein podiumpje een rustiger optreden ging geven. Waarin haar broer gitaar speelde. Ze heeft zelfs een nummer van de arctic monkeys gecovered en Jolene. Al moet ik dan toch even zeggen, jolene klonk echt nergens naar uit haar keel. Ik weet wat ze kan, dat maakt het erger, en Jolene is een heel gevoelig liedje, maar het lijkt alsof Miley een soort 'Im to cool to be serious' attitude heeft. Ze rapte het halve liedje en schreeuwde ook nog tussendoor 'I smell weed in here'. Dat vond ik een beetje jammer, maar ik had niet verwacht dat ze die muziek ging spelen die ik echt vet vond.












En als kers op de taart, eindigde ze haar optreden op een grote hotdog vliegend over de zaal. De fans gingen natuurlijk uit hun dak, en ik vond het ergens ook wel grappig.

Het optreden was denk ik zeker het geld waar geweest, ik heb dan het geluk dat ik geen kaartje hoefde te kopen maar ik denk dat de meeste fans hartstikke tevreden zijn geweest over het optreden. Ik vind wel dat er iets teveel geld en tijd besteed is aan het decor de dansers en de outfits, waardoor het bijna een musical show was. De liedjes die ze zong waren wel leuk, maar alles er omheen leidde heel erg af. Wel super dat ze het ook kleinschaliger aanpakte zoals ik zei in het midden van het optreden, waar ze dus ook een beetje van haar oude ik terug gaf met een aantal country liedjes.

Al met al, vind ik Miley Cyrus meerdere kanten hebben. Ze laat zien dat je je nergens iets van hoeft aan te trekken en gewoon moet doen wat je zelf wil, maar aan de andere kant is ze net een losgeslagen puber in haar twintigste. Het is eigelijk een soort clown, hoe ze daar over het podium loopt te hupsen. Ik weet niet zo goed wat ik vind van haar, het optreden daarintegen vond ik wel indrukwekkend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten