maandag 1 juni 2015

Rozentuinfestival verslag












Elk jaar krijgen leerlingen van verschillende scholen weer de kans hun talenten een podium te geven in het de lamar theater, alles kan en mag: Dans, drama, film muziek of een combinatie van alles. Dit jaar was het eerste keer dat ik erbij was, en daar schrijf ik met veel plezier een verslag over!

Ik was dus nog nooit in het theater geweest, het was kleiner dan ik had verwacht maar wel een groot podium waar ook goed plaats was voor de dansers. De presentatie was zeer goed gedaan, lekker spontaan en met humor om het ijs een beetje te breken zowel bij de spelers als bij het publiek. De groepen dans waren verassend goed, heel dynamisch en er viel eigelijk overal wel iets te zien. Er was goed over nagedacht de spelers te interviewen als er iets moeilijks klaargezet of weggesleept moest worden, dat was duidelijk van tevoren afgesproken.












Al moet ik wel zeggen, het geluid was echt heel slecht geregeld. Bij de (uiteindelijk winnende) film van Lieke viel tot 2 keer toe het geluid weg in het midden, ik vind persoonlijk dat dit van tevoren gewoon getest moet worden. Niet alleen bij de film, ook bij drama optredens viel het geluid ineens weg of was het te zacht. Dat haalt je als kijker naar mijn mening echt uit het stuk.  Ook de lichten voegden niet echt iets toe aan de optredens, zeker een verbeter punt dus.




Ik vond vooral het drama stuk 'De lift' echt hilarisch om naar te kijken, er was goed na gedacht over de outfits en de verschillende typetjes. Het laat echt zien dat je met weinig toch iets goeds neer kan zetten, omdat ik achteraf ook hoorde dat het stuk op het laatste moment nog was aangepast werd en ze het zelf niet zo hoog inschatten.

De muziek vond ik ook heel vet, daar was het geluid overigens wel goed. Dat was de band van Moos, Luka en Mauro en vooral de synthesizer vond ik echt vernieuwend. Ook Meghan in de doeken was geweldig, iets wat nog nooit eerder voor kwam en ik schatte haar kans om te winnen ook erg hoog in!

Het jury commentaar was ook prima, ze gaven goede kritiek maar somde ook de goede punten op. Al met al was het behalve het geluid best goed geregeld en waren de optredens zeer vermakend!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten