maandag 9 maart 2015

Gemeente museum Den Haag - Verslag
















Afgelopen Woensdag zijn we met de klas naar het Gemeente museum Den Haag geweest. Ik wist eerlijk gezegd helemaal niet wat ik moest verwachten, veel kunst dat zoiezo. Het was een museum met een uitgebreide collectie kunst, en wij mochten dat komen bewonderen! In deze blogpost dan ook mijn verslag.

Ik had gekozen voor de wonderkamers, ik wist alleen dat dit heel interactief was maar voorderest had ik absoluut geen beeld van wat ik kon verwachten. Ik werd al overweldigt bij de eerste stap in een van de kamers! Alles was zo modern en digitaal gemaakt, ik was gewoon verbaast dat dit allemaal mogelijk is! We kregen een soort ipad, en moesten daar een selfie mee maken en dan kon je via pijltjes op de grond de weg zien te vinden naar de wonderkamer waar je heen moest.


                                             













Het was wel duidelijk dat alles voor vrij jonge kinderen gemaakt was, zodat die kunst leuk gingen vinden. Je verveelde je absoluut niet, want van de kunstwerken die je te zien kreeg werd gelijk een soort atractie gemaakt. Je moest telkens vragen beantwoorden over de kunstwerken en leerde zo meer over de schilder of de tijd dat het in gemaakt was. De wonderkamers waren heel leuk ingericht, alsof je gewoon echt door een soort pretpark liep! Het is duidelijk dat de makers van het museum het echt zo leuk mogelijk gemaakt hebben en ook hun best gedaan hebben het leerzaam te maken.
















Ik vond dat ze er goed over nagedacht hadden dat er twee spelers zijn, het was niet alsof de een soms niks te doen had want elke speler kreeg een kans iets in de wonderkamers te doen. Er werd goed rekening gehouden met de tijd, waardoor alle groepjes van twee steeds op het zelfde moment naar de andere wonderkamer gingen en uiteindelijk op hetzelfde uitkwamen op dezelfde tijd.Vooral dat je samenwerkte maakten deze hele ervaring zo leuk, je kon echt lol samen hebben.















Het laatste vond ik nog wel het leukst en indrukwekkends. Het feit dat we met de punten die we hadden gescoord kunstwerken konden kopen en daarmee een eigen museum konden bouwen was al super. Alles kwam ook nog echt in hologram vorm in kleine kamertjes te staan, ik keek mijn ogen echt uit! En toen verschenen er ineens twee poppetjes met ons hoofd er op. Helaas werkte de wifi niet goed maar het idee was super, je kon dus stemmen op andere museums en dus ook andere museums bekijken. Echt heel gaaf.

Het was dus superleuk, goed over nagedacht en heel actief. Wel duidelijk dat het bedoeld is voor kinderen van een wat jongere leeftijdgroep. Het jammeren vond ik wel dat ik over de kunstwerken niet zoveel te weten kwam omdat je meer bezig was met de spelletjes en niet echt rustig kon kijken naar de kunstwerken. Voor mij zal dat al genoeg zijn, maar ik kan begrijpen dat er mensen zijn die dit veel leuker vinden. Al met al was het wel een leuk dagje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten